Ogólne warunki sprzedaży

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  • Niniejsze Ogólne Warunki Umów mają zastosowanie do wszelkich umów zawieranych przez spółkę Poland Optical Spółka z o.o. z siedziba w Cieszynie przy ul.Mostowej 4, 43-400 Cieszyn, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000172332 zwana dalej Sprzedawcą /Gwarantem.
  • Niniejsze Ogólne Warunki mają charakter wyłączny. Wszelkie postanowienia sprzeczne z Ogólnymi Warunkami, od nich odbiegające lub dodatkowe nie są częścią zawieranej umowy, chyba że Sprzedający wyrazi pisemną zgodę co do ich obowiązywania.
  • W każdym przypadku indywidualnie uzgodnione na piśmie porozumienia z Kupującym mają pierwszeństwo przed Ogólnymi Warunkami.
  • Poland Opical Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmian OWS. Wszelkie zmiany będą zamieszczane na stronie internetowej www.polandoptical.pl i wchodzą w życie z  dniem wskazanym w treści  nowych OWS, nie wcześniej jednak niż po upływie 30 dni od ich zamieszczenia na w/w stronie internetowej.
  • Informacje, cenniki oraz inne materiały reklamowe i handlowe skierowane do nieoznaczone go odbiorcy nie stanowią oferty, lecz jedynie zaproszenie do negocjacji.
  • Sprzedaż Towarów realizowana jest wyłącznie na podstawie zamówień Kupującego (zwanych dalej Zamówieniami). Zamówienia składane są przez Kupującego w Formie Pisemnej.
  • Zamówienie powinno zostać opatrzone pieczątką firmową Kupującego (jeśli Kupujący nie jest Konsumentem) oraz czytelnym imieniem i nazwiskiem osoby je podpisującej.  Jeśli osoba podpisująca zamówienie nie jest ustawowo uprawniona do reprezentowania Kupującego, do Zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo upoważniające tę osobę do reprezentowania Kupującego.
  • Ceny nie obejmują transportu, którego szczegóły, podobnie jak sposób dostawy, określą strony na podstawie indywidualnych ustaleń w formie pisemnej.
  • Prawo własności Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą całkowitej zapłaty ceny  (zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej w rozumieniu art. 589 k.c.).
  • W przypadku opóźnienia Kupującego w płatności za Towar Poland Opical Sp. z o.o. przysługuje prawo wystąpienia z żądaniem natychmiastowego zwrotu Towaru, a  Kupujący jest zobowiązany  towar ten wydać. Wystąpienie z powyższym żądaniem pozostaje bez wpływu na ważność zawartej pomiędzy Stronami umowy sprzedaży , a także na możliwość dochodzenia przez Poland Opical innych przysługujących jej roszczeń, w tym roszczenia o  zapłatę ceny,  roszczeń odszkodowawczych z tytułu zużycia, uszkodzenia albo zniszczenia Towaru przez Kupującego oraz roszczeń określonych w punktach 12, 13 OWU.
  • Po upływie terminu płatności Polan Optical Sp. z o.o. uprawniony jest do dochodzenia od Kupującego odsetek maksymalnych w rozumieniu art.359§ 2¹ kc.
  • W przypadku opóźnienia w płatności trwającego dłużej niż 30 dni i braku zwrotu Towaru Kupujący zapłaci Poland Optical Sp. z o.o. za korzystanie w Towaru karę umowną w wysokości 0,2 % wartości towaru za każdy kolejny dzień opóźnienia.
  • W przypadku odstąpienia od umowy przez Poland Optical Sp. z o.o.  lub Kupującego  z przyczyn leżących po stronie Kupującego-Kupujący zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości stanowiącej równowartość 5% zamówionego Towaru.
  • W przypadku odstąpienia od umowy  przez Poland Optical Sp. z o.o. lub Kupującego z przyczyn leżących po stronie Poland Optical Sp. z o.o. - Poland Optical Sp. z o.o. zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości  stanowiącej równowartość 5% zamówionego Towaru.
  1. II    OKRES GWARANCJI I ZASIĘG TERYTORIALNY
  • Poland Optical Spółka z o.o udziela gwarancji na wady fizyczne sprzętu na okres 24 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się od daty zakupu sprzętu podanej na karcie gwarancyjnej.

III   ZAKRES GWARANCJI

  • Gwarancja obejmuje bezpłatne usunięcie wad fizycznych Sprzętu tkwiących w Towarze w chwili jego wydania Klientowi , które zostały zgłoszone  w trakcie trwania okresu gwarncji.
  • Gwarant zobowiązuje się do wymiany sprzętu na nowy tylko w przypadku:trzykrotnej naprawy tego samego elementu podzespołu, gdy sprzęt pomimo naprawy nadal posiada wady fizyczne uniemożliwiające dalsza eksploatację zgodnie z jego przeznaczeniem, gwarant w toku realizacji serwisu gwarancyjnego stwierdził wadę fabryczną niemożliwą do usunięcia.
  • Gwarancja nie obejmuje szkód ani wad fizycznych wynikających z ; zerwania plomb, błędów w obsłudze, dokonania samowolnie niedozwolonych zmian w sprzęcie, działania siły zewnętrznej, samowolnego dokonania napraw ,zalania, zanieczyszczenia, niewłaściwego montażu/instalacji, zgubienia lub zniszczenia karty gwarancyjnej lub dokonywania zmian lub poprawek w jej treści, nieczytelnych numerów fabrycznych ( jeżeli takowe sprzet posiada), użytkowania sprzętu z komponentami innymi niż dopuszczone przez Poland Optical Spółka z o.o., niewłaściwego użytkowania, konserwacji lub serwisowania Sprzętu- przy czym w tym zakresie stosuje się warunki zawarte w aktualnie obowiązujących instrukcjach obsługi, wymaganiach w zakresie konserwacji, serwisowania i korzystania ,z transportowania lub upadku towaru, jeśli zdarzenia te miały miejsce już po zakupie towaru.
  • Gwarancja nie obejmuje elementów zużywalnych ( eksploatacyjnych) wskazanych w instrukcji obsługi towaru.
  • Gwarancja nie obejmuje zgłoszeń wymagających czynności związanych z bieżącą eksploatacją sprzętu ( regulacja, konserwacja).

 IV   ZAKRES UPRAWNIEŃ GWARANCYJNYCH

  • Uprawnienia Klienta z tytułu udzielonej gwarancji ograniczają się do naprawy sprzętu jak i wymiany sprzętu na nowy w wypadkach określonych w III pkt. 2. W ramach naprawy wynikającej z roszczeń gwarancyjnych Poland Optical Spółka z o.o. ponosi koszt materiałów zużytych do naprawy sprzętu, jak również koszty czasu pracy poświęconych na naprawę według przyjętych przez gwaranta stawek za roboczogodziny.
  • Ochroną gwarancyjna nie jest  objęty koszt naprawy dokonanej przez Kupującego samodzielnie nawet gdyby reklamacja byłaby uzasadniona.
  • W związku z udzieloną przez Sprzedawcę gwarancją, Strony wyłączają prawo skorzystania przez Kupującego z uprawnień z tytułu rękojmi. Wyłączenie rękojmi nie ma zastosowania w przypadku gdy stroną umowy jest Konsument - w takim przypadku niniejsze postanowienia Ogólnych Zasad i Warunków Sprzedaży mają zastosowanie tylko wówczas, gdy nie narusza to praw konsumentów określonych we właściwych przepisach prawa,.
  • Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady Sprzętu wynikające ze stosowania przez Kupującego w trakcie korzystania ze sprzętu materiałów gorszej jakości takich jak; np. przylepce, nieodpowiednie soczewki.

V    NAPRAWY POGWARANCYJNE

  •  Po zakończeniu okresu gwarancji jak i w przypadku wad fizycznych sprzętu, których na podstawie III pkt. 3 i 4 nie obejmuje gwarancja   Poland Optical Spółka z o.o. dokonuje napraw pogwarancyjnych
  •  Uszkodzony Produkt należy dostarczyć do siedziby Poland Optical Spółka z o.o.   na własny koszt po wcześniejszym kontakcie . Produkt ten należy całkowicie zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi, które mogą powstać podczas transportu. Poland Optical Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie Towaru w czasie transportu.
  • Po otrzymaniu Sprzętu, Serwis dokonuje diagnozy uszkodzenia. Przed przystąpieniem do naprawy, Serwis informuje Kupującego o całkowitym kosztorysie naprawy produktu, w przypadku gdy koszty naprawy miałyby przekroczyć kwotę 2000 zł. 
  • W przypadku zgody na naprawę - produkt jest naprawiany i odsyłany. W przypadku rezygnacji z naprawy pogwarancyjnej Klient  zostanie obciążony kosztami transportu oraz kosztami diagnozy.
  • Gwarancja na naprawy pogwarancyjne wynosi 6 miesięcy. Rękojmia naprawy pogwarancyjnej zostaje wyłączona.

VI   DOCHODZENIE ROSZCZEŃ Z TYTUŁU GWARANCJI I ROZPATRYWANIE REKLAMACJI

  • Realizacja uprawnień gwarancyjnych odbywać się będzie po przedstawieniu ważnej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu (fakturą VAT) oraz potwierdzeniu zgodności zapisów w karcie gwarancyjnej ze stanem faktycznym.
  • Wszelkie naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne Sprzętu będą dokonywane przez serwis autoryzowanego dystrybutora urządzenia , czyli Poland Optical Sp. z o.o. z siedzibą w Cieszynie .przy ul.Mostowej  4. serwis gwarancyjny będzie realizowany po dostarczeniu przez reklamującego sprzętu wraz z karta gwarancyjną do siedziby Gwaranta- nie dotyczy to urządzeń o wadze powyżej 15 kg, gdzie dojazd pracowników serwisu gwarancyjnego jest bezpłatny w czasie 48 godzin od zgłoszenia o usterce telefonicznie lub faxem dokonane w godzinach pracy Gwaranta.
  • Karta gwarancyjna jest ważna, jeżeli  sporządzona jest na oryginalnym druku i zawiera następujące dane: nazwę sprzętu, model, numer seryjny, rok produkcji datę montażu, okres gwarancji, pieczęć i podpis sprzedawcy. Dokonywanie jakichkolwiek skreśleń lub poprawek w karcie gwarancyjnej pociąga za sobą jej unieważnienie.
  • Po dokonaniu naprawy w ramach serwisu  gwarancyjnego czy pogwarancyjnego klient potwierdza odbiór Sprzętu i poprawność wykonania serwisu w protokole gwarancyjnym/serwisowym. Jeżeli w ciągu  3 dni roboczych od odebrania sprzętu Kupujący  nie zgłosi Gwarantowi uwag co do naprawionego Sprzętu uważa się go za naprawiony, a Kupujący traci prawo do powoływania się na wadliwość naprawy.
  • Poland Optical Spółka z o.o.  może żądać  od Kupującego zwrotu kosztów poniesionych przez Gwaranta z tytułu bezpodstawnego  dochodzenia roszczeń gwarancyjnych.

VII   WŁAŚCIWOŚĆ SĄDU

 Sądem właściwym dla dochodzenia roszczeń wynikających z OWU jest Sąd właściwy dla siedziby Poland Optical Sp. z o.o.

  Załącznik do niniejszych OWU stanowi wzór protokołu gwarancyjnego/serwisowego.